منظور از آدرس‌های IP استاتیک و دینامک چیست؟

آدرس‌های IP استاتیک یا ایستا به آدرس‌های IP گفته می‌شود که همواره ثابت بوده و توسط سرویس دهنده تغییر داده نمی‌شوند.

آدرس‌های IP دینامیک یا پویا به آدرس‌های IP گفته می‌شود که ثابت نبوده و در طول زمان توسط سرویس دهنده تغییر داده می‌شوند. به عنوان مثال آدرس‌های IP سرویس‌های اینترنت ADSL معمولا با هر بار خاموش و روشن کردن مودم به یک آدرس IP جدید تغییر داده می‌شوند.

  • آدرس‌های IP سرویس‌های میزبانی وب ارایه شده توسط نت‌افراز از نوع استاتیک هستند. تغییر این آدرس‌های IP تنها در صورت تغییر سرور میزبان سرویس امکانپذیر بوده و در صورت انجام این تغییر، پیش و پس از اعمال تغییرات کاربران از این موضوع مطلع خواهند شد.
  • آدرس‌های IP سرویس‌های اینترنت مانند ADSL, WiMax, 4G معمولا از نوع دینامیک بوده و تنها در صورت درخواست کاربر، به عنوان یک سرویس اضافه، قابل تغییر به آدرس IP استاتیک هستند. جهت اطلاع از نوع آدرس IP سرویس اینترنت خود و تغییر نوع IP به استاتیک می‌توانید با سرویس دهنده اینترنت خود تماس حاصل فرمایید.
  • آدرس‌های IP سرویس‌های پروکسی یا VPN معمولا از نوع استاتیک هستند اما با توجه به اینکه احتمال دینامیک بودن این IP ها بر روی یک سرویس وجود دارد جهت اطلاع دقیق از نوع IP سرویس ارایه شده با سرویس دهنده مربوطه تماس حاصل فرمایید.


لینک کوتاه: https://help.netafraz.com/e48j

سایر مطالب مرتبط :

به راهنمایی بیشتری نیاز دارید؟
چنانچه جواب سوال خود را در این بخش پیدا نکردید، نگران نباشید. واحد پشتیبانی نت‌افراز همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما خواهد بود.
تماس با واحد پشتیبانی