اضافه کردن یک کاربر MySQL به یک دیتابیس (دایرکت‌ادمین)

اضافه کردن کاربر MySQL به یک دیتابیس

برای اضافه کردن یک کاربر MySQL به یک دیتابیس مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. از بخش مدیریت اکانت (Account Management) در دایرکت‌ادمین مدیریت MySQL را انتخاب کنید.

۲. در جدول لیست دیتابیس‌های سرویس هاستینگ بر روی نام دیتابیسی که قصد اضافه کردن یک کاربر MySQL به آن را دارید کلیک کنید.

۳. در باکس گزینه‌ها (Options) در گوشه بالا سمت چپ بر روی ایجاد یک کاربر MySQL جدید برای دیتابیس (Create New Database User) کلیک کنید.

۴. نام مورد نظر خود برای کاربر MySQL جدید را در فیلد نام کاربری دیتابیس وارد کنید. چنانچه مایلید یک کاربر MySQL دیگر را که قبلا بر روی سرویس هاستینگ خود ایجاد کرده‌اید به دیتابیس انتخاب شده متصل کنید، به جای وارد کردن نام کاربری در فیلد نام کاربری دیتابیس، کاربر MySQL مورد نظر را از لیست کشویی استفاده از کاربر MySQL موجود انتخاب کنید.

  • نام کاربری نهایی دارای پشوند نام کاربری سرویس هاستینگ شما و به دنبال آن کاراکتر _ (مثال: _nethelp) خواهد بود. کاراکترهای مجاز قابل استفاده در نام کاربری یک کاربر MySQL شامل حروف بزرگ و کوچک انگلیسی، اعداد و کاراکتر خط تیره (-)  بوده و حداکثر طول نام کاربری (به همراه پیشوند نام کاربری سرویس هاستینگ و کاراکتر _) به ۱۶ کاراکتر محدود می‌شود. پیشنهاد می شود از کاراکتر خط تیره نیز در نام کاربری استفاده نشود.
  • به دلایل امنیتی و همچنین مدیریت بهتر پیشنهاد می‌شود برای هر دیتابیس از سرویس هاستینگ خود یک کاربر MySQL جداگانه ایجاد کرده و از اتصال بیش از یک کاربر MySQL به یک دیتابیس خودداری کنید. فراموش نکنید که شما همیشه می‌توانید از طریق کاربر اصلی MySQL سرویس هاستینگ خود در phpMyAdmin به تمامی دیتابیس‌های سرویس هاستینگ خود دسترسی پیدا کنید بنابراین نیازی به ایجاد یک نام کاربری MySQL اضافه و اتصال آن به تمامی دیتابیس‌های سرویس هاستینگ شما نیست.

۵. رمز عبور مورد نظر خود برای کاربر MySQL حدید را در فیلدهای رمز عبور و تایید رمز عبور وارد کنید. در صورت کلیک بر روی دکمه تصادفی (Random) یک رمز عبور تصادفی به صورت خودکار تولید شده و در این فیلدها اضافه می‌شود. پیشنهاد می‌شود همواره با کلیک بر روی این دکمه یک رمز عبور تصادفی ایجاد و مورد استفاده قرار دهید.

رمز عبور جدید انتخاب شده می‌بایست حداقل ۸ کاراکتر طول داشته و از هر یک از حروف بزرگ و کوچک انگلیسی و اعداد حداقل یکبار در آن استفاده شده باشد در غیر اینصورت این رمز عبور پذیرفته نخواهد شد. پیشنهاد می‌شود در هنگام ساختن یک کاربر MySQL جدید بر روی دکمه تصادفی (Random) کیک کرده و رمز تولید شده به صورت خودکار را مورد استفاده قرار دهید.

استفاده از رمزهای عبور ضعیف در قسمت‌های مختلف یک سرویس هاستینگ، امنیت سرویس هاستینگ شما و وبسایت‌های میزبانی شده بر روی آن را با خطر جدی مواجه می‌کند. با توجه به این موضوع اکیدا توصیه می‌شود حتما در تمامی قسمت‌های سرویس هاستینگ خود از رمزهای عبور مناسب استفاده کنید.

۶. بر روی دکمه ایجاد (Create) کلیک کنید تا کاربر جدید ایجاد و به دیتابیس مورد نظر شما متصل شود. پس از ایجاد/اتصال کاربر MySQL، مشخصات کاربر MySQL جدید در خروجی نمایش داده خواهد شد. چنانچه به جای ایجاد کاربر جدید، یک کاربر موجود را به دیتابیس مورد نظر خود متصل کرده باشید، رمز عبور کاربر مورد نظر تغییر نکرده و در خروجی نمایش داده نخواهد شد. رمز عبور کاربر MySQL انتخاب شده همان رمز عبور انتخاب شده در زمان ایجاد آن کاربر MySQL یا رمز عبور انتخاب شده برای آن کاربری MySQL در زمان آخرین تغییر رمز عبور آن کاربر MySQL خواهد بود.

 

خطاهای متداول

Invalid Username

نام انتخاب شده برای نام کاربری دیتابیس دارای کاراکترهای غیر مجاز است. مقدار وارد شده در فیلد نام کاربری دیتابیس تنها می‌تواند از این کاراکترها تشکیل شده باشد: حروف بزرگ و کوچک انگلیسی، اعداد و خط (-). علیرغم اجازه استفاده کاراکتر خط تیره (-) در نام کاربری یک کاربر MySQL پینشهاد می‌شود از این کاراکتر استفاده نکنید.


Unable to add user MYSQLUSER. String ‘MYSQLUSER’ is too long for user name (should be no longer than 16)

طول نام کاربری انتخاب شده برای کاربر MySQL دیتابیس جدید بیشتر از حداکثر مجاز (16 کاراکتر) می‌باشد. نام کاربری یک کاربر MySQL (به همراه پیشوند نام کاربری سرویس هاستینگ و کاراکتر زیر خط (_)) نمی‌بایست از 16 کاراکتر بیشتر باشد.


Invalid Password

این خطا نشان می‌دهد که رمز عبور انتخاب شده توسط دایرکت‌ادمین یک رمز عبور ضعیف شناخته شده است. رمز عبور انتخاب شده می‌بایست حداقل هشت کاراکتر طول داشته و حداقل یک حرف بزرگ انگلیسی، حداقل یک حرف کوچک انگلیسی و حداقل یک عدد در آن استفاده شده باشد. پیشنهاد می‌شود همیشه بر روی دکمه تصادفی (Random) کلیک کرده و رمز عبور تولید شده به صورت خودکار را مورد استفاده قرار دهید.


Passwords do not match

مقادیر وارد شده در فیلدهای رمز عبور و تایید رمز عبور یکسان نیستند.


That user already Exists

پیش از این یک کاربر MySQL دیگر با نام وارد شده در نام کاربری MySQL بر روی سرویس هاستینگ شما ایجاد شده است. چنانچه مایلید یک کاربر MySQL که قبلا بر روی سرویس ایجاد کرده‌اید را به دیتابیس انتخاب شده متصل کنید نام کاربر MySQL مورد نظر را از لیست کشویی استفاده از یک کاربر MySQL موجود انتخاب کنید.


لینک کوتاه: https://help.netafraz.com/em1z

سایر مطالب مرتبط :

به راهنمایی بیشتری نیاز دارید؟
چنانچه جواب سوال خود را در این بخش پیدا نکردید، نگران نباشید. واحد پشتیبانی نت‌افراز همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما خواهد بود.
تماس با واحد پشتیبانی