تغییر رمز عبور یک سرویس هاستینگ (دایرکت‌ادمین)

تغییر رمز عبور یک سرویس هاستینگ با این شیوه نیازمند دسترسی به رمز عبور فعلی سرویس هاستینگ می‌باشد. چنانچه به رمز عبور فعلی سرویس هاستینگ خود دسترسی نداشته و یا رمز را فراموش کرده‌اید می‌توانید از طریق پنل کاربری خود در نت‌افراز رمز عبور دایرکت‌ادمین را بدون نیاز به اطلاع از رمز عبور قبلی تغییر دهید.

تغییر رمز عبور سرویس هاستینگ

به منظور تغییر رمز عبور سرویس هاستینگ خود مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. وارد دایرکت‌ادمین سرویس شده و از بخش مدیریت اکانت (Account Management) بر روی تغییر رمز عبور (Change Password) کلید کنید.

۲. در فیلد رمز عبور فعلی دایرکت‌ادمین (Enter Old Password) رمز عبور فعلی سرویس هاستینگ خود را وارد کنید. این رمز عبور همان رمز عبوری است که از طریق آن وارد دایرکت‌ادمین شده‌اید.

۳. در فیلدهای رمز عبور جدید (Enter New Password) و ورود دوباره رمز جدید (Re-enter password) رمز عبور جدید مورد نظر خود را وارد کرده و یا بر روی دکمه تصادفی (Random) کلیک کنید تا یک رمز عبور به صورت تصادفی مناسب تولید و در این فیلدها وارد شود. در صورت استفاده از رمز عبور تصادفی، رمز عبور تولید شده را کپی کرده و در یک محل امن ذخیره کنید.

رمز عبور جدید انتخاب شده می‌بایست حداقل ۸ کاراکتر طول داشته و از هر یک از حروف بزرگ و کوچک انگلیسی و اعداد حداقل یکبار در آن استفاده شده باشد در غیر اینصورت رمز عبور جدید پذیرفته نخواهد شد.

استفاده از رمزهای عبور ضعیف در قسمت‌های مختلف یک سرویس هاستینگ، امنیت سرویس هاستینگ شما و وبسایت‌های میزبانی شده بر روی آن را با خطر جدی مواجه می‌کند. با توجه به این موضوع اکیدا توصیه می‌شود حتما در تمامی قسمت‌های سرویس هاستینگ خود از رمزهای عبور مناسب استفاده کنید.

۴. بخش‌هایی از سرویس که مایلید رمز عبور جدید بر روی آن‌ها اعمال شود را انتخاب کنید:

  • تغییر رمز عبور دسترسی به کنترل پنل (Change the control panel access password): چنانچه تیک این گزینه فعال باشد، رمز عبور دسترسی به کنترل پنل دایرکت‌ادمین به رمز عبور جدید تغییر خواهد کرد.
  • تغییر رمز عبور اکانت اصلی FTP (Change the main FTP password): چنانچه تیک این گزینه فعال باشد، رمز عبور اکانت اصلی FTP سرویس هاستینگ به رمز عبور جدید تغییر خواهد کرد.
  • تغییر رمز عبور کاربر اصلی دیتابیس (Change the main database username password): چنانچه تیک این گزینه فعال باشد، رمز عبور کاربر اصلی MySQL سرویس هاستینگ به رمز عبور جدید تغییر خواهد کرد.

۵. بر روی دکمه ارسال (Submit) کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود.

خطاهای متداول

You must enter the password in both fields

رمز عبور جدید در فیلد ورود دوباره رمز جدید (Re-enter password) وارد نشده است.


Passwords do not match

مقادیر وارد شده در فیلدهای رمز عبور جدید و ورود دوباره رمز جدید یکسان نیستند.


Password must have both upper and lower case characters

رمز عبور انتخاب شده به عنوان یک رمز عبور ضعیف توسط دایرکت‌ادمین شناخته شده است. در رمز جدید می‌بایست حداقل یک حرف بزرگ انگلیسی، حداقل یک حرف کوچک انگلیسی و حداقل یک عدد استفاده شده باشد.


Password is too short

طول رمز عبور انتخاب شده کوتاه بوده و به همین دلیل به عنوان یک رمز عبور ضعیف توسط دایرکت‌ادمین شناخته شده است. رمز انتخاب شده می بایست حداقل هشت کاراکتر طول داشته باشد.


لینک کوتاه: https://help.netafraz.com/ngll

سایر مطالب مرتبط :

به راهنمایی بیشتری نیاز دارید؟
چنانچه جواب سوال خود را در این بخش پیدا نکردید، نگران نباشید. واحد پشتیبانی نت‌افراز همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما خواهد بود.
تماس با واحد پشتیبانی