تغییر ورژن PHP یک دامین اصلی (دایرکت‌ادمین)

تغییر ورژن PHP

برای تغییر ورژن PHP یک دامین اصلی از سرویس هاستینگ خود مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. در بخش مدیریت دامین‌ (Domain Management) بر روی مدیریت دامین‌های اصلی (Domain Setup) کلیک کنید.

۲. در جدول لیست دامین‌های اصلی سرویس بر روی نام دامین مورد نظر خود کلیک کنید تا صفحه ویرایش تنظیمات آن دامین نمایش داده شود.

۳. از لیست کشویی PHP Version ورژن PHP مورد نظر خود را انتخاب و بر روی دکمه ذخیره (Save) کلیک کنید. اعمال تنظیمات جدید ممکن است تا حدود یک دقیقه به طول انجامد.

PHP از ورژن PHP 7.0 به مقدار زیادی بهینه‌سازی شده و استفاده از این ورژن یا PHP 7.1 علاوه بر کاهش مصرف منابع (CPU, RAM) معمولا تاثیر چشم‌گیری در افزایش سرعت لود صفحات سایت شما خواهد داشت. با توجه به این موضوع پیشنهاد می‌شود همیشه از آخرین ورژن PHP استفاده نموده و تنها در صورت عدم ناسازگاری برنامه مدیریت محتوای سایت خود با آخرین ورژن PHP از ورژن‌های قدیمی‌تر استفاده کنید. استفاده از ورژن‌های قدیمی‌تر PHP به لحاظ امنیتی نیز پیشنهاد نمی‌شود.

داونگرید ورژن PHP یک دامین اصلی به ورژن‌های PHP 5.3 و PHP 5.2 در این بخش امکانپذیر نمی‌باشد. چنانچه دامین شما در حال حاضر از یکی از این دو ورژن PHP استفاده می‌کند، پیش از آپگرید به ورژن‌ جدیدتر از سازگاری برنامه سایت خود با ورژن‌ PHP 5.6 یا ورژن‌های جدیرتر اطمینان حاصل کنید. چنانچه سایت پس از آپگرید دامین به PHP 5.6 یا بالاتر با مشکل مواجه شد موضوع را از طریق ارسال تیکت برای واحد پشتیبانی نت‌افراز پیگیری کنید.

خطاهای متداول

Downgrading php version to PHP 5.3 and older has been disabled by server administrator

همانطور که در مشخصات سرویس‌های میزبانی وب ارایه شده قید شده است PHP 5.3 و ورژن‌های قدیمی‌تر بر روی این سرویس‌ها پشتیبانی نمی‌شوند. چنانچه دامین شما بر روی یکی از این ورژن‌های از رده خارج شده PHP تنظیم شده بود و برنامه مدیریت محتوای سایت پس از آپگرید ورژن PHP دامین در این بخش با مشکل مواجه شد، مشکل را از طریق ارسال تیکت برای واحد پشتیبانی پیگیری کنید.


لینک کوتاه: https://help.netafraz.com/y9vz

سایر مطالب مرتبط :

به راهنمایی بیشتری نیاز دارید؟
چنانچه جواب سوال خود را در این بخش پیدا نکردید، نگران نباشید. واحد پشتیبانی نت‌افراز همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما خواهد بود.
تماس با واحد پشتیبانی