تفاوت بین پارک دامین به عنوان اشاره‌گر و پارک دامین به عنوان نام مستعار (دایرکت‌ادمین)

پارک یک دامین در کنترل پنل دایرکت‌ادمین به دو صورت زیر امکانپذیر است:

  1. پارک به عنوان نام مستعار (Alias): در صورت پارک یک دامین به عنوان نام مستعار بر روی یک دامین اصلی، هنگام فراخوانی دامین پارک شده در مرورگر، وبسایت با همان نام دامین پارک شده بارگزاری و نمایش داده خواهد شد.
  2. پارک به عنوان اشاره‌گر (Pointer): در صورت پارک یک دامین به عنوان اشاره‌گر بر روی یک دامین اصلی، هنگام فراخوانی دامین پارک شده در مرورگر، در ابتدا مرورگر به نام دامین اصلی ریدایرکت شده و سایت با نام دامین اصلی بارگزاری و نمایش داده خواهد شد.

در صورت پارک یک دامین به عنوان اشاره‌گر، ریدایرکت دامین مبدا به دامین مقصد (دامین اصلی) از نوع ریدایرکت دایمی با کد ریدایرکت 301 و به صورت لینک به لینک خواهد بود (تمامی آدرسهای فراخوانی شده بر روی دامین مبدا با کد 301 به آدرس متناظر بر روی دامین مقصد ریدایرکت می‌شوند). به علاوه آدرس مقصد ریدایرکت به صورت http://www.destination.com خواهد بود. (ریدایرکت به پروتکل غیر امن http:// همراه با www). به جای destination.com نام آن دامین اصلی از سرویس هاستینگ قرار می‌گیرد که دامین مورد نظر بر روی آن پارک شده است. چنانچه مایلید ریدایرکت به فرم دیگری انجام شود، می‌بایست دامین جدید را به عنوان نام مستعار بر روی دامین اصلی پارک کنید و از طریق کد ماژول mod_rewrite آپاچی در فایل .htaccess ریدایرکت مورد نظر خود را اعمال کنید.


لینک کوتاه: https://help.netafraz.com/s2ob

سایر مطالب مرتبط :

به راهنمایی بیشتری نیاز دارید؟
چنانچه جواب سوال خود را در این بخش پیدا نکردید، نگران نباشید. واحد پشتیبانی نت‌افراز همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما خواهد بود.
تماس با واحد پشتیبانی