چرا دسترسی به شاخه .well-known بر روی وبسایت‌های من از طریق وب امکانپذیر نیست؟

به منظور فراهم کردن امکان نصب و مدیریت گواهینامه‌های SSL رایگان Let’s Encrypt بر روی دامین‌های میزبانی شده بر روی سرویس هاستینگ شما توسط کنترل پنل هاست، دسترسی وب به شاخه زیر و تمامی زیرشاخه‌های آن به صورت پیش‌فرض بر روی تمامی دامین‌های اصلی سرویس‌ هاستینگ شما محدود شده و در اختیار کنترل پنل هاست گرفته است (برای هر دامین اصلی به جای DOMAIN.COM نام آن دامین اصلی قرار می‌گیرد):

/domains/DOMAIN.COM/public_html/.well-known

این محدودیت باعث می‌شود که فراخوانی فایل‌های آپلود شده در این شاخه و زیر شاخه‌های آن بر روی وبسایت شما با خطای 404 مواجه شوند.

علاوه بر دامین‌های اصلی، این محدودیت بر روی سابدامین‌ها نیز اعمال می‌شود. بنابراین چنانچه شاخه .well-known یک زیر شاخه مستقیم از یک سابدامین باشد، این شاخه از طریق آن سابدامین قابل دسترس نخواهد بود. به عنوان مثال شاخه زیر از طریق آدرس http://sub.example.com/.well-known قابل دسترس نیست.

/domains/example.com/public_html/sub/.well-known

چنانچه مایل به نصب گواهینامه SSL رایگان Let’s Encrypt بر روی یک دامین از سرویس هاستینگ خود هستید، نیازی به نصب دستی گواهینامه SSL بر روی دامین نیست. شما می‌توانید در بخش گواهینامه‌های SSL در کنترل پنل هاست این گواهینامه رایگان را بر روی دامین مورد نظر خود نصب کنید. در این صورت فرایند تمدید گواهینامه نیز به صورت خودکار توسط کنترل پنل هاست مدیریت خواهد شد.

چنانچه مایل به غیر فعال کردن این محدودیت و دسترسی مستقیم به این شاخه از طریق وب بر روی یک دامین اصلی از سرویس هاستینگ خود هستید، می‌توانید درخواست خود را از طریق تیکت برای واحد پشتیبانی نت‌افراز ارسال کنید.

پس از غیر فعال کردن این محدودیت بر روی یک دامین اصلی از سرویس هاستینگ شما، دیگر امکان نصب و تمدید خودکار گواهینامه‌های رایگان Let’s Encrypt بر روی آن دامین در بخش گواهینامه‌های SSL در کنترل پنل هاست وجود نخواهد داشت. جهت فعال کردن دوباره این محدودیت می‌توانید درخواست خود را از طریق تیکت برای واحد پشتیبانی نت‌افراز ارسال کنید.


لینک کوتاه: https://help.netafraz.com/qxb4

سایر مطالب مرتبط :

به راهنمایی بیشتری نیاز دارید؟
چنانچه جواب سوال خود را در این بخش پیدا نکردید، نگران نباشید. واحد پشتیبانی نت‌افراز همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما خواهد بود.
تماس با واحد پشتیبانی