لغو تمدید خودکار یک گواهینامه SSL رایگان Let’s Encrypt (دایرکت‌ادمین)

در صورت لغو تمدید خودکار یک گواهینامه رایگان Let’s Encrypt، دایرکت‌ادمین دیگر گواهینامه نصب شده را تمدید نخواهد کرد و پس از سررسید تاریخ انقضای گواهینامه نصب شده، سایت شما از دسترس خارج خواهد شد. بنابراین تنها زمانی تمدید خودکار گواهینامه را غیر فعال کنید که قصد نصب یک گواهینامه جدید بر روی دامین را داشته و یا مایلید به صورت کلی دسترسی SSL را بر روی سایت غیر فعال کنید.

با توجه به اینکه عملیات لغو تمدید خودکار در دایرکت‌ادمین در حال حاضر برگشت پذیر نیست، در صورت لغو تمدید خودکار به صورت سهوی می‌بایست دوباره در همین بخش یک گواهینامه جدید رایگان بر روی دامین نصب کنید.

برای غیر فعال کردن تمدید خودکار یک گواهینامه SSL رایگان Let’s Encrypt مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. از بخش تنظیمات پیشرفته (Advanced Options) در صفحه نمایش دامین اصلی مورد نظر بر روی گواهینامه‌های SSL کلیک کنید.

۲. در باکس این دامین از گواهینامه رایگان let’s encrypt استفاده می کند بر روی دکمه لغو تمدید خودکار (Disable Auto-renew) کلیک کنید.

۳. در پنجره هشدار نمایش داده شده بر روی دکمه OK کلیک کنید. پس از غیر فعال کردن تمدید خودکار دایرکت ادمین پیام LetsEncrypt files have been cleared را نمایش خواهد داد.

در صورت کلیک بر روی دکمه بازگشت قابل مشاهده است که گواهینامه let’s encrypt نصب شده همچنان بر روی دامین فعال بوده و لیست دامین های گواهینامه و تاریخ انقضا در پایین صفحه نمایش داده می‌شود.

گواهینامه تا زمان انقضا بر روی دامین فعال بوده و دسترسی به سایت با https بدون مشکل فراهم می‌باشد اما به دلیل غیر فعال کردن تمدید خودکار، دایرکت‌ادمین دیگر گواهینامه را تمدید نخواهد کرد. بنابراین پیش از تاریخ انقضا می‌بایست گواهینامه جدید دیگری به جای گواهینامه فعلی بر روی دامین نصب شود.


لینک کوتاه: https://help.netafraz.com/lyzm

سایر مطالب مرتبط :

به راهنمایی بیشتری نیاز دارید؟
چنانچه جواب سوال خود را در این بخش پیدا نکردید، نگران نباشید. واحد پشتیبانی نت‌افراز همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما خواهد بود.
تماس با واحد پشتیبانی