منظور از کاربر اصلی MySQL یک سرویس هاستینگ چیست؟

کاربر اصلی MySQL یک سرویس هاستینگ، یک کاربر MySQL همنام با نام کاربری آن سرویس هاستینگ بوده و به تمامی دیتابیس‌های ایجاد شده بر روی آن سرویس هاستینگ دسترسی کامل دارد.

این کاربر MySQL هنگام ایجاد اولین دیتابیس بر روی یک سرویس هاستینگ توسط دایرکت‌ادمین ایجاد شده و رمز عبور آن همان رمز عبور دسترسی به دایرکت‌ادمین می‌باشد. رمز عبور این کاربر معمولا به صورت همزمان با تغییر رمز عبور اکانت هاستینگ به رمز  عبور جدید انتخاب شده تغییر می‌کند اما امکان تعیین یک رمز عبور متفاوت برای این کاربر در بخش تغییر رمز عبور در دایرکت‌ادمین نیز وجود دارد.

  • کاربر اصلی MySQL یک سرویس هاستینگ در هنگام ایجاد اولین دیتابیس بر روی آن سرویس هاستینگ ساخته می‌شود و بنابراین امکان استفاده از این کاربر برای اتصال به سرویس دیتابیس تا پیش از ایجاد اولین دیتابیس بر روی آن سرویس هاستینگ وجود ندارد.
  • بنابر ملاحظات امنیتی، در تمامی سرویس‌های هاستینگ اشتراکی ارایه شده از سوی نت‌افراز کاربر اصلی MySQL تنها برای دسترسی به دیتابیس‌های آن سرویس هاستینگ از طریق نرم‌افزار phpMyAdmin سرویس قابل استفاده می‌باشد. اسکریپت‌های php قرار گرفته بر روی یک سرویس هاستینگ امکان دسترسی به دیتابیس از طریق این کاربر را ندارند. برای اتصال یک نرم‌افزار مدیریت محتوا به دیتابیس‌ مربوطه حتما می‌بایست یک کاربر MySQL با دسترسی به دیتابیس مورد نظر ایجاد و از آن کاربر MySQL در تنظیمات اتصال به دیتابیس نرم‌افزار استفاده شود.
  • به منظور افزایش امنیت سرویس هاستینگ خود، پیشنهاد می‌شود در بخش تغییر رمز عبور سرویس هاستینگ، یک رمز عبور متفاوت از رمز عبور دایرکت‌ادمین سرویس برای کاربر اصلی MySQL تعیین کنید.


لینک کوتاه: https://help.netafraz.com/9mky

سایر مطالب مرتبط :

به راهنمایی بیشتری نیاز دارید؟
چنانچه جواب سوال خود را در این بخش پیدا نکردید، نگران نباشید. واحد پشتیبانی نت‌افراز همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما خواهد بود.
تماس با واحد پشتیبانی