ساختن یک اکانت ایمیل جدید (دایرکت‌ادمین)

ساختن اکانت ایمیل

برای ساختن یک اکانت ایمیل بر روی یکی از دامین‌های اصلی سرویس هاستینگ خود مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. به صفحه نمایش دامین اصلی که قصد ایجاد یک اکانت ایمیل بر روی آن را دارید وارد شده و در بخش مدیریت ایمیل بر روی اکانت‌های ایمیل کلیک کنید.

۲. در باکس گزینه‌ها (Options) در گوشه بالا سمت چپ بر روی ساخت اکانت ایمیل کلیک کنید.

۳. در باکس ساخت اکانت ایمیل اطلاعات زیر را وارد کرده و بر روی دکمه ایجاد کلیک کنید:

  • نام کاربری: نام کاربری اکانت ایمیل جدید را در این فیلد وارد کنید. آدرس ایمیل اکانت ایجاد شده به فرم USER@DOMAIAN.COM بوده که به جای USER نام کاربری انتخاب شده توسط شما و به جای DOMAIN.COM نام دامین اصلی که اکانت ایمیل بر روی آن ایجاد شده است قرار می‌گیرد. کاراکترهای مجاز قابل استفاده در نام کاربری شامل حروف کوچک انگلیسی، اعداد و کاراکترهای نقطه (.)، خط تیره (-) و خط زیر (ـ) می‌باشد. درصورت وارد کردن حروف بزرگ انگلیسی به صورت خودکار این حروف به حروف کوچک انگلیسی تغییر داده می‌شوند.
  • رمز عبور و تایید رمز عبور: رمز عبور مورد نظر خود برای اکانت جدید را در این دو فیلد وارد کنید. در صورت کلیک بر روی دکمه تصادفی یک رمز عبور مناسب به صورت تصادفی ایجاد و در این دو فیلد وارد می‌شود. پیشنهاد می‌شود همواره با کلیک بر روی این دکمه یک رمز عبور تصادفی ایجاد کرده و رمز عبور تولید شده را برای اکانت جدید مورد استفاده قرار دهید.
  • محدودیت فضا: چنانچه مایلید فضای مشخصی را برای میل‌باکس اکانت ایمیل شده تعیین کنید مقدار فضا را بر حسب مگابایت در این فیلد وارد کنید. در صورت وارد کردن عدد 0 در این فیلد، فضای اکانت ایمیل ایجاد شده نامحدود بوده و این اکانت ایمیل امکان استفاده از تمامی فضای آزاد موجود بر روی سرویس هاستینگ شما را خواهد  داشت.
  • محدودیت ارسال روزانه: چنانچه مایلید تعداد ارسال ایمیل از این اکانت ایمیل در طول یک شبانه روز را به تعداد مشخصی محدود کنید، محدودیت مورد نظر خود را در این فیلد وارد کنید. وارد کردن عدد 0 یا خالی گذاشتن این فیلد به معنای عدم اعمال محدودیت ارسال ایمیل بر روی این اکانت ایمیل می‌باشد. لازم به ذکر است که همچنان محدودیت‌های کلی ارسال ایمیل ساعتی و روزانه سرویس هاستینگ میزبان بر روی تمامی اکانت‌های ایمیل اعمال می‌گردد.

رمز عبور جدید انتخاب شده می‌بایست حداقل ۸ کاراکتر طول داشته و از هر یک از حروف بزرگ و کوچک انگلیسی و اعداد حداقل یکبار در آن شده استفاده شده باشد در غیر اینصورت این رمز عبور پذیرفته نخواهد شد. پیشنهاد می‌شود همیشه بر روی دکمه تصادفی (Random) کلیک کرده و رمز عبور تولید شده به صورت خودکار را مورد استفاده قرار دهید.

استفاده از رمزهای عبور ضعیف در قسمت‌های مختلف یک سرویس هاستینگ، امنیت سرویس هاستینگ شما و وبسایت‌های میزبانی شده بر روی آن را با خطر جدی مواجه می‌کند. با توجه به این موضوع اکیدا توصیه می‌شود حتما در تمامی قسمت‌های سرویس هاستینگ خود از رمزهای عبور مناسب استفاده کنید.

دایرکت‌ادمین پس از ساخت اکانت ایمیل، اطلاعات اکانت ایجاد شده را در خروجی نمایش خواهد داد.

  • کنترل پنل دایرکت‌ادمین امکان ایجاد اکانت‌های ایمیل بر روی سابدامین‌های یک دامین اصلی را ارایه نمی‌کند. در صورت نیاز برای ایجاد یک اکانت ایمیل بر روی یک سابدامین می‌بایست سابدامین مورد نظر را در بخش مدیریت دامین‌های اصلی دایرکت‌ادمین به عنوان یک دامین اصلی به سرویس هاستینگ خود اضافه کنید. پس از آن می‌توانید در بخش مدیریت ایمیل دامین اصلی جدید ایجاد شده، اکانت‌های ایمیل مورد نظر خود را بر روی سابدامین ایجاد کنید.
  • در کنترل پنل دایرکت‌ادمین تمامی اکانت‌های ایمیل ایجاد شده بر روی یک دامین اصلی از طریق دامین‌های پارک شده بر روی آن دامین نیز قابل دسترس هستند. به عنوان مثال چنانچه دامین example2.com بر روی دامین اصلی example.com پارک شده باشد، در صورت ایجاد اکانت ایمیل info@example.com بر روی دامین اصلی example.com این اکانت ایمیل از طریق هر دو آدرس info@example.com و info@exmaple2.com در دسترس خواهد بود. در این حالت هر و آدرس ایمیل به یک میل‌باکس واحد (میل‌باکس اکانت ایمیل info@example.com) اشاره می‌کند.
  • در صورت نیاز به ایجاد یک اکانت ایمیل با میل‌باکس اختصاصی بر روی یک دامین پارک شده می‌بایست دامین مورد نظر از حالت پارک خارج کرده و سپس آن را به عنوان یک دامین اصلی جدید به سرویس هاستینگ اضافه کنید. پس از آن می‌توانید در بخش مدیریت ایمیل دامین اصلی جدید ایجاد شده، اکانت‌های ایمیل مورد نظر خود را بر روی سابدامین ایجاد کنید.

 

خطاهای متداول

Invalid Username

نام کاربری وارد شده برای اکانت ایمیل صحیح نیست. کاراکترهای مجاز قابل استفاده در نام کاربری شامل حروف کوچک انگلیسی، اعداد و کاراکترهای نقطه (.)، خط تیره (-) و خط زیر (ـ) می‌باشد. درصورت وارد کردن حروف بزرگ انگلیسی به صورت خودکار این حروف به حروف کوچک انگلیسی تغییر داده می‌شوند.


That user already exists

پیش از این یک اکانت ایمیل با نام کاربری وارد شده بر روی این دامین اصلی ایجاد شده است.

نام کاربری تمامی اکانت‌های ایمیل در این بخش با حروف کوچک انگلیسی ایجاد شده و در صورت استفاده از حروف بزرگ انگلیسی نیز این حروف به صورت خودکار به حروف کوچک انگلیسی تغییر داده می‌شوند. بنابراین امکان ایجاد دو اکانت ایمیل با نام‌های کاربری یکسان که تنها در بزرگی یا کوچکی یک یا چند حرف تفاوت داشته باشند در این بخش وجود ندارد.

چنانچه قصد تغییر مشخصات یک اکانت ایمیل که پیش از این بر روی این دامین اصلی ایجاد کرده اید را دارید، جهت آشنایی با شیوه اعمال این تغییرات به آموزش تغییر رمزعبور، فضای میل‌باکس و محدودیت ارسال یک اکانت ایمیل مراجعه کنید.


You must enter the password in both fields

رمز عبور جدید می‌بایست در هر دو فیلد رمز عبور و تایید رمز عبور وارد شود.


Password is too short

طول رمز عبور وارد شده کوتاه‌تر از مقدار مجاز است. رمز عبور انتخاب شده می‌بایست حداقل هشت کاراکتر طول داشته باشد.


Password must have both upper and lower case characters

رمز عبور انتخاب شده می‌بایست حداقل هشت کاراکتر طول داشته و حداقل یک حرف بزرگ انگلیسی، حداقل یک حرف کوچک انگلیسی و حداقل یک عدد در آن استفاده شده باشد. پیشنهاد می‌شود همیشه بر روی دکمه تصادفی (Random) کلیک کرده و رمز عبور ایجاد شده به صورت خودکار را مورد استفاده قرار دهید.


لینک کوتاه: https://help.netafraz.com/wa1z

سایر مطالب مرتبط :

به راهنمایی بیشتری نیاز دارید؟
چنانچه جواب سوال خود را در این بخش پیدا نکردید، نگران نباشید. واحد پشتیبانی نت‌افراز همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما خواهد بود.
تماس با واحد پشتیبانی