ساختن یک اکانت FTP (دایرکت‌ادمین)

ساختن یک اکانت جدید FTP

برای ایجاد یک اکانت FTP جدید بر روی یکی از دامین‌های اصلی سرویس هاستینگ خود مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. وارد صفحه نمایش دامین اصلی مورد نظر در دایرکت‌ادمین شده و از بخش مدیریت دامین (Domain Management) بر روی مدیریت FTP (FTP Management) کلیک کنید.

۲. از باکس گزینه‌ها (Options) در گوشه بالا سمت چپ صفحه ایجاد حساب FTP (Create FTP account) را انتخاب کنید.

۳. در باکس ایجاد حساب FTP (Create FTP account) نام کاربری و رمز عبور مورد نظر خود برای اکانت جدید FTP را وارد کنید:

برای مشاهده توضیحات بیشتر کلیک کنید.

  • نام کاربری FTP: در این بخش نام انتخابی مورد نظر خود برای اکانت جدید را وارد کنید. نام کاربری اکانت FTP ایجاد شده به صورت USER@DOMAIN.COM خواهد بود که USER همان نام انتخاب شده از سوی شما و DOMAIN.COM نام دامین اصلی مربوطه می‌باشد. مثال: upload@domain.com، images@example.com
  • رمز عبور و تایید رمز عبور: رمز عبور انتخاب شده خود را در این فیلدها وارد کنید. شما همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه تصادفی (Random) یک رمز عبور مناسب تصادفی ایجاد و از آن استفاده کنید. در این صورت پیش از کلیک بر روی دکمه ایجاد (Create) حتما می‌بایست رمز عبور تصادفی تولید شده را کپی و در یک محل امن ذخیره کنید.

 

رمز عبور جدید انتخاب شده می‌بایست حداقل ۸ کاراکتر طول داشته و از هر یک از حروف بزرگ و کوچک انگلیسی و اعداد حداقل یکبار در رمز عبور انتخاب شده استفاده شده باشد در غیر اینصورت این رمز عبور پذیرفته نخواهد شد.

استفاده از رمزهای عبور ضعیف در قسمت‌های مختلف یک سرویس هاستینگ، امنیت سرویس هاستینگ شما و وبسایت‌های میزبانی شده بر روی آن را با خطر جدی مواجه می‌کند. با توجه به این موضوع اکیدا توصیه می‌شود حتما در تمامی قسمت‌های سرویس هاستینگ خود از رمزهای عبور مناسب استفاده کنید.

سرویس FTP به بزرگی و کوچکی حروف انگلیسی در نام کاربری یک اکانت FTP حساس می‌باشد. بنابراین دو اکانت FTP با نام‌های کاربری Upload@dmain.com و upload@domain.com دو نام کاربری مربوط به دو اکانت FTP جداگانه و متفاوت هستند.

۴. در بخش مسیر دسترسی، مسیر مورد نظر خود جهت محدودسازی دسترسی اکانت جدید را انتخاب کنید. دسترسی اکانت ایجاد شده به مسیر انتخاب شده محدود شده و امکان دسترسی اکانت به شاخه‌های خارج از مسیر وارد شده وجود نخواهد داشت.

برای مشاهده توضیحات بیشتر کلیک کنید.

  • شاخه دامین: اکانت ایجاد شده تنها به شاخه دامین اصلی که اکانت FTP بر روی آن ایجاد شده است دسترسی خواهد داشت.
  • شاخه public_ftp: اکانت ایجاد شده به زیر شاخه public_ftp از شاخه دامین اصلی دسترسی خواهد داشت.
  • زیر شاخه public_html: اکانت ایجاد شده به زیر شاخه‌ای همنام با بخش اول نام کاربری اکانت ایجاد شده دسترسی خواهد داشت. به عنوان مثال دسترسی اکانت FTP با نام کاربری upload@domain.com به زیر شاخه domains/domain.com/public_html/upload محدود خواهد شد.
  • مسیر دلخواه: در صورت انتخاب این گزینه می‌توانید یک مسیر دلخواه بر روی سرویس هاستینگ خود را انتخاب کنید. مقدار پیش فرض نمایش داده شده در فیلد این اکانت شاخه اصلی اکانت هاستینگ می‌باشد.

با وجود اینکه برای اکانت‌های FTP ایجاد شده بر روی تمامی دامین‌های اصلی یک سرویس هاستینگ امکان تعریف مسیر دسترسی دلخواه به تمامی شاخه‌های آن سرویس هاستینگ از جمله شاخه اصلی وجود دارد، به منظور مدیریت بهتر که امنیت بیشتر را در پی خواهد داشت پیشنهاد می‌شود دسترسی اکانت‌های FTP ایجاد شده بر روی یک دامین اصلی را به شاخه همان دامین یا زیر شاخه‌های آن محدود نمایید و برای دسترسی FTP به شاخه‌های هر دامین اصلی از اکانت‌های FTP ایجاد شده بر روی همان دامین استفاده کنید. در این صورت برای دسترسی به شاخه‌های خارج از مسیر شاخه‌های دامین‌های اصلی می‌توانید از اکانت اصلی FTP سرویس هاستینگ خود استفاده کنید.

۵. بر روی دکمه ایجاد (Create) کلیک کنید.

پس از ایجاد اکانت جدید مشخصات اکانت در جدول لیست اکانت‌های FTP در همین صفحه نمایش داده خواهد شد.

نام کاربری اکانت‌های FTP ایجاد شده در این بخش شبیه آدرس‌های ایمیل می‌باشد. به عنوان مثال upload@example.com. برای اتصال به سرویس FTP از طریق این اکانت‌های FTP می‌بایست نام کاربری به صورت کامل و همراه با نام دامین در فیلد نام کاربری FTP در نرم‌افزار مورد استفاده وارد شود.

 

خطاهای متداول

That user already exists

این خطا نشان می‌دهد که قبلا یک اکانت FTP با نام کاربری انتخاب شده ایجاد شده است. چنانچه قصد تغییر رمز عبور یا مسیر دسترسی یک اکانت FTP که قبلا بر روی سرویس ایجاد شده است را دارید جهت آشنایی با شیوه انجام این تغییر به آموزش تغییر رمز عبور یا مسیر دسترسی یک اکانت FTP مراجعه کنید.


Invalid Password

این خطا نشان می‌دهد که رمز عبور انتخاب شده توسط دایرکت‌ادمین ضعیف شناخته شده است. رمز عبور انتخاب شده می‌بایست حداقل هشت کاراکتر طول داشته و حداقل یک حرف بزرگ انگلیسی، حداقل یک حرف کوچک انگلیسی و حداقل یک عدد در آن استفاده شده باشد. پیشنهاد می‌شود همیشه بر روی دکمه تصادفی (Random) کلیک کرده و رمز عبور ایجاد شده به صورت خودکار را مورد استفاده قرار دهید.


Passwords do not match

رمزهای عبور وارد شده در فیلدهای رمز عبور و تایید رمز عبور یکسان نیستند.


Invalid Username

مقدار وارد شده برای نام کاربری اکانت FTP دارای کاراکترهای غیر مجاز است. کاراکترهای مجاز برای استفاده در نام کاربری عبارتند از: حروف بزرگ و کوچک انگلیسی، اعداد و کاراکترهای نقطه (.)، خط تیره (-) و زیر خط (_)


That is not a valid path. Either it is not in your home directory, it doesn’t exist, it contains symbolic links, or it contains invalid characters

این خطا نشان می‌دهد که مسیر انتخاب شده برای محدودسازی دسترسی اکانت FTP در بخش مسیر دسترسی یا خارج از شاخه اصلی اکانت هاستینگ شما قرار دارد، یا بر روی سرویس هاستینگ شما وجود نداشته و یا حاوی یک مسیر میانبر بوده و یا از کاراکترهای غیر مجاز در آن استفاده شده است.

جهت رفع این مشکل بررسی کنید که مسیر انتخاب شده بر روی سرویس هاستینگ شما موجود بوده و مسیر به صورت کاملا صحیح در فیلد مسیر دلخواه وارد شده باشد.


لینک کوتاه: https://help.netafraz.com/qcfi

سایر مطالب مرتبط :

به راهنمایی بیشتری نیاز دارید؟
چنانچه جواب سوال خود را در این بخش پیدا نکردید، نگران نباشید. واحد پشتیبانی نت‌افراز همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما خواهد بود.
تماس با واحد پشتیبانی