تغییر رمز عبور یا مسیر دسترسی یک اکانت FTP (دایرکت‌ادمین)

 تغییر رمز عبور یا مسیر دسترسی

برای تغییر رمز عبور یا مسیر دسترسی یک اکانت FTP مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. به  صفحه نمایش دامین اصلی که اکانت FTP مورد نظر بر روی آن تعریف شده است وارد شده و از بخش مدیریت دامین (Domain Management) بر روی مدیریت FTP (FTP Management) کلیک کنید.

۲. در جدول لیست اکانت‌های FTP در مقابل اکانت مورد نظر بر روی دکمه Change  کلیک کنید.

۳. چنانچه قصد تغییر رمز عبور اکانت را دارید، رمز عبور جدید را در فیلدهای رمز عبور و تایید رمز عبور وارد کنید و یا با کلیک بر روی دکمه تصادفی یک رمز عبور تصادفی جدید ایجاد کنید. چنانچه قصد تغییر رمز عبور اکانت را ندارید این دو فیلد را خالی بگذارید.

رمز عبور جدید انتخاب شده می‌بایست حداقل ۸ کاراکتر طول داشته و از هر یک از حروف بزرگ و کوچک انگلیسی و اعداد حداقل یکبار در آن استفاده شده باشد در غیر اینصورت رمز عبور جدید پذیرفته نخواهد شد.

استفاده از رمزهای عبور ضعیف در قسمت‌های مختلف یک سرویس هاستینگ، امنیت سرویس هاستینگ شما و وبسایت‌های میزبانی شده بر روی آن را با خطر جدی مواجه می‌کند. با توجه به این موضوع اکیدا توصیه می‌شود حتما در تمامی قسمت‌های سرویس هاستینگ خود از رمزهای عبور مناسب استفاده کنید.

۴. چنانچه قصد تغییر مسیر دسترسی اکانت را دارید در بخش مسیر دسترسی، مسیر جدید مورد نظر خود را انتخاب کنید.

برای مشاهده توضیحات بیشتر کلیک کنید.

  • شاخه دامین: اکانت ایجاد شده تنها به شاخه دامین اصلی که اکانت FTP بر روی آن ایجاد شده است دسترسی خواهد داشت.
  • شاخه public_ftp: اکانت ایجاد شده به زیر شاخه public_ftp از شاخه دامین اصلی دسترسی خواهد داشت.
  • زیر شاخه public_html: اکانت ایجاد شده به زیر شاخه‌ای همنام با بخش اول نام کاربری اکانت ایجاد شده دسترسی خواهد داشت. به عنوان مثال دسترسی اکانت FTP با نام کاربری upload@domain.com به زیر شاخه domains/domain.com/public_html/upload محدود خواهد شد.
  • مسیر دلخواه: در صورت انتخاب این گزینه می‌توانید یک مسیر دلخواه بر روی سرویس هاستینگ خود را انتخاب کنید. مقدار پیش فرض نمایش داده شده در فیلد این اکانت شاخه اصلی اکانت هاستینگ می‌باشد.

۵. بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود.

اکانت اصلی FTP یک سرویس هاستینگ به تمامی شاخه‌های آن سرویس هاستینگ دسترسی داشته و امکان تغییر مسیر دسترسی این اکانت وجود ندارد. برای تغییر رمز عبور این اکانت نیز می‌توانید به بخش تغییر رمز عبور در دایرکت‌ادمین مراجعه کنید.

خطاهای متداول


Invalid Password

این خطا نشان می‌دهد که رمز عبور انتخاب شده توسط دایرکت‌ادمین ضعیف شناخته شده است. رمز عبور انتخاب شده می‌بایست حداقل هشت کاراکتر طول داشته و حداقل یک حرف بزرگ انگلیسی، حداقل یک حرف کوچک انگلیسی و حداقل یک عدد در آن استفاده شده باشد. پیشنهاد می‌شود همیشه بر روی دکمه تصادفی (Random) کلیک کرده و از رمز عبور تصادفی تولید شده به صورت خودکار استفاده کنید.


Passwords do not match

رمزهای عبور وارد شده در فیلدهای رمز عبور و تایید رمز عبور یکسان نیستند.


 

That is not a valid path. Either it is not in your home directory, it doesn’t exist, it contains symbolic links, or it contains invalid characters

این خطا نشان می‌دهد که مسیر انتخاب شده برای محدودسازی دسترسی اکانت FTP در بخش مسیر دسترسی یا خارج از شاخه اصلی اکانت هاستینگ شما قرار دارد، یا بر روی سرویس هاستینگ شما وجود نداشته و یا حاوی یک مسیر میانبر بوده و یا از کاراکترهای غیر مجاز در استفاده شده است.

جهت رفع این مشکل بررسی کنید که مسیر انتخاب شده بر روی سرویس هاستینگ شما موجود بوده و مسیر به صورت کاملا صحیح در فیلد مسیر دلخواه وارد شده باشد.


لینک کوتاه: https://help.netafraz.com/7ky4

سایر مطالب مرتبط :

به راهنمایی بیشتری نیاز دارید؟
چنانچه جواب سوال خود را در این بخش پیدا نکردید، نگران نباشید. واحد پشتیبانی نت‌افراز همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما خواهد بود.
تماس با واحد پشتیبانی