تغییر رمز عبور یک کاربر MySQL (دایرکت‌ادمین)

تغییر رمز عبور کاربر MySQL

برای تغییر رمز عبور یک کاربر MySQL مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. از بخش مدیریت اکانت (Account Management) در دایرکت‌ادمین مدیریت MySQL را انتخاب کنید.

۲. در جدول لیست دیتابیس‌های سرویس هاستینگ بر روی نام دیتابیسی که قصد تغییر رمز عبور کاربر MySQL آن را دارید کلیک کنید.

۳. در جدول لیست کاربران MySQL دیتابیس مورد نظر در صفحه ظاهر شده بر روی modify password در مقابل کاربر MySQL مورد نظر کلیک کنید.

۴. در صفحه ظاهر شده رمز عبور جدید مورد نظر خود را در فیلدهای رمز عبور و تایید رمز عبور وارد کنید. شما همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه تصادفی (Random) یک رمز عبور تصادفی مناسب تولید کرده و از آن به عنوان رمز عبور جدید استفاده کنید.  رمز تولید شده به صورت خودکار در فیلدهای رمز عبور و تایید رمز عبور اضافه می‌شود.

رمز عبور جدید انتخاب شده می‌بایست حداقل ۸ کاراکتر طول داشته و از هر یک از حروف بزرگ و کوچک انگلیسی و اعداد حداقل یکبار در آن شده استفاده شده باشد در غیر اینصورت این رمز عبور پذیرفته نخواهد شد. پیشنهاد می‌شود همیشه بر روی دکمه تصادفی (Random) کلیک کرده و رمز عبور تولید شده به صورت خودکار را مورد استفاده قرار دهید.

استفاده از رمزهای عبور ضعیف در قسمت‌های مختلف یک سرویس هاستینگ، امنیت سرویس هاستینگ شما و وبسایت‌های میزبانی شده بر روی آن را با خطر جدی مواجه می‌کند. با توجه به این موضوع اکیدا توصیه می‌شود حتما در تمامی قسمت‌های سرویس هاستینگ خود از رمزهای عبور مناسب استفاده کنید.

۵. بر روی دکمه ذخیره (Save) کلیک کنید تا تغییر اعمال شود.

پس از ذخیره شدن تغییرات، مشخصات جدید کاربر MySQL در خروجی توسط دایرکت‌ادمین نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید اطلاعات دیتابیس را از این صفحه کپی و مورد استفاده قرار دهید.

در صورت تغییر رمز عبور یک کاربر MySQL ارتباط تمامی نرم‌افزارهای مدیریت محتوایی که از طریق آن کاربر MySQL به سرویس دیتابیس متصل می‌شوند با سرور دیتابیس قطع می‌گردد که این موضوع به از دسترس خارج شدن سایت شما منجر خواهد شد. به منظور رفع این مشکل می‌بایست بلافاصله پس از تغییر رمز عبور یک کاربر MySQL فایل پیکربندی تمامی نرم‌افزارهای مدیریت محتوا بر روی سرویس هاستینگ که از طریق آن کاربر MySQL به سرور دیتابیس متصل می‌شوند را ویرایش کرده و رمز عبور جدید انتخاب شده را جایگزین رمز عبور قبلی آن کاربر MySQL در فایل ویرایش شده کنید.

چنانچه قصد دسترسی به یک دیتابیس از طریق phpMyAdmin را دارید، پیشنهاد می‌شود به جای تغییر رمز عبور کاربر MySQL آن دیتابیس از نام کاربری و رمز عبور کاربر اصلی MySQL سرویس هاستینگ خود استفاده کنید.

خطاهای متداول

Invalid Password

این خطا نشان می‌دهد که رمز عبور انتخاب شده توسط دایرکت‌ادمین یک رمز عبور ضعیف شناخته شده است. رمز عبور انتخاب شده می‌بایست حداقل هشت کاراکتر طول داشته و حداقل یک حرف بزرگ انگلیسی، حداقل یک حرف کوچک انگلیسی و حداقل یک عدد در آن استفاده شده باشد. پیشنهاد می‌شود همیشه بر روی دکمه تصادفی (Random) کلیک کرده و رمز عبور تولید شده به صورت خودکار را مورد استفاده قرار دهید.


Passwords do not match

مقادیر وارد شده در فیلدهای رمز عبور و تایید رمز عبور یکسان نیستند.


لینک کوتاه: https://help.netafraz.com/0rkc

سایر مطالب مرتبط :

به راهنمایی بیشتری نیاز دارید؟
چنانچه جواب سوال خود را در این بخش پیدا نکردید، نگران نباشید. واحد پشتیبانی نت‌افراز همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما خواهد بود.
تماس با واحد پشتیبانی