بازگردانی یک دیتابیس از بکاپ در دایرکت‌ادمین

بازگردانی دیتابیس از بکاپ

برای بازگردانی یک دیتابیس از یک بکاپ sql مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. از بخش مدیریت اکانت (Account Management) در دایرکت‌ادمین مدیریت MySQL را انتخاب کنید.

۲. از لیست کشویی انتخاب دیتابیس در بخش آپلود بکاپ دیتابیس (.gz) دیتابیسی که قصد بازگردانی آن از بکاپ را دارید را انتخاب کنید.

۳. بر روی دکمه Browse در مقابل انتخاب فایل بکاپ کلیک کرده و فایل بکاپ مورد نظر را از روی دیسک بر روی سیستم خود انتخاب کنید.

فایل بکاپ انتخاب شده می‌بایست یک فایل بکاپ sql بوده که با فرمت gzip فشرده‌سازی شده و دارای پسوند .gz باشد. فایل‌های بکاپ تهیه شده در بخش مدیریت MySQL در دایرکت‌ادمین به همین فرمت بوده و بدون مشکل در این بخش قابل بازگردانی هستند. چنانجه فایل بکاپی که قصد بازگردانی آن را دارید به صورت فایل بکاپ sql غیر فشرده می‌باشد ابتدا می‌بایست این فایل را با فرمت gzip فشرده کنید و سپس فایل فشرده‌ ایجاد شده را برای بازگردانی انتخاب کنید. برای فشرده سازی فایل sql می‌توانید از برنامه gzip (در سیستم عامل‌های لینوکس و macOS) و یا نرم‌افزار 7-zip (در سیستم عامل ویندوز) استفاده کنید.

۴. در قسمت روش اتصال به دیتابیس را انتخاب کنید گزینه مناسب را انتخاب کرده و در صورت نیاز نام کاربری و رمز عبور کاربر MySQL مربوطه را وارد کنید:

  • اطلاعات لاگین دایرکت‌ادمین سرویس هاستینگ شما: در صورت انتخاب این گزینه از نام کاربری و رمز عبور مورد استفاده برای ورود به دایرکت‌ادمین سرویس هاستینگ (کاربر اصلی MySQL) جهت اتصال به سرور دیتابیس و بازگردانی بکاپ استفاده خواهد شد. در این صورت شما می‌توانید بدون نیاز به وارد کردن نام کاربری و رمز عبور یک  دیتابیس آن دیتابیس را از بکاپ ذخیره شده بر روی سیستم خود بازگردانی کنید.
  • اطلاعات لاگین یک کاربر MySQL: در صورت انتخاب این گزینه، نام کاربری و رمز عبور کاربر اصلی MySQL سرویس هاستینگ و یا نام کاربری و رمز عبور یک کاربر MySQL با مجوز دسترسی به دیتابیس انتخاب شده را در فیلدهای نام کاربری و رمز عبور وارد کنید.

استفاده از گزینه اطلاعات لاگین دایرکت‌ادمین سرویس هاستینگ شما تنها زمانی امکانپذیر است که رمز عبور کاربر اصلی MySQL سرویس هاستینگ به یک رمز عبور متفاوت از رمز عبور دایرکت‌ادمین تغییر داده نشده باشد و همچنین ورود به کنترل پنل دایرکت‌ادمین از طریق لاگین مستقیم با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور سرویس هاستینگ در صفحه لاگین دایرکت‌ادمین صورت گرفته باشد. در صورت متفاوت بودن رمز عبور کاربر اصلی MySQL با رمز عبور دایرکت‌ادمین و یا ورود غیر مستقیم به اکانت از سطح نمایندگی دایرکت‌ادمین (در سرویس‌های نمایندگی) می‌بایست گزینه اطلاعات لاگین یک کاربر MySQL انتخاب و نام کاربری و رمز عبور کاربر اصلی MySQL یا یک کاربر MySQL با دسترسی به دیتابیس انتخاب شده در فیلد‌های نام کاربری و رمز عبور وارد شود. در این حالت در صورت انتخاب گزینه اول فرایند ریستور بکاپ با خطای صحیح نبودن اطلاعات مورد استفاده برای لاگین از سوی سرور دیتابیس متوقف خواهد شد.

۵. بر روی دکمه آپلود (Upload) کلیک کرده و منتظر بمانید تا فایل بکاپ انتخاب شده از سیستم شما بر روی سرور آپلود شده و سپس بر روی دیتابیس انتخاب شده بازگردانی شود. در صورت موفقیت آمیز بودن فرایند بازگردانی بکاپ، پیام زیر در خروجی نمایش داده خواهد شد.

خطاهای متداول

gzip: stdin: not in gzip format

فایل بکاپ آپلود شده یک فایل فشرده با فرمت gzip نیست. فایل بکاپ انتخاب شده می‌بایست یک فایل بکاپ sql بوده که با فرمت gzip فشرده‌سازی شده و دارای پسوند .gz باشد. فایل‌های بکاپ تهیه شده در بخش مدیریت MySQL در دایرکت‌ادمین به همین فرمت بوده و بدون مشکل در این بخش قابل بازگردانی هستند. چنانجه فایل بکاپی که قصد بازگردانی آن را دارید به صورت فایل بکاپ sql غیر فشرده می‌باشد ابتدا می‌بایست این فایل را با فرمت gzip فشرده کنید و سپس فایل فشرده‌ ایجاد شده را برای بازگردانی انتخاب کنید. برای فشرده سازی فایل sql می‌توانید از برنامه gzip (در سیستم عامل‌های لینوکس و macOS) و یا نرم‌افزار 7-zip (در سیستم عامل ویندوز) استفاده کنید.


ERROR 1045 (28000): Access denied for user ‘USERNAME’@’localhost’ (using password: YES)

نام کاربری و رمز عبور مورد استفاده برای اتصال به سرور دیتابیس صحیح نیست:

  • چنانچه در هنگام بازگردانی گزینه اطلاعات لاگین دایرکت‌ادمین سرویس هاستینگ شما را انتخاب کرده باشید، نمایش این خطا نشان میدهد که رمز عبور کاربر اصلی MySQL سرویس هاستینگ شما با رمز عبور دایرکت‌ادمین یکسان نبوده و یا اینکه از طریق سطح نمایندگی دایرکت‌ادمین وارد دایرکت‌ادمین اکانت هاستینگ فعلی شده‌اید. در این صورت می‌بایست در بخش روش اتصال به دیتابیس را انتخاب کنید گزینه اطلاعات لاگین یک کاربر MySQL را انتخاب و نام کاربری و رمز عبور کاربر اصلی MySQL سرویس هاستینگ و یا نام کاربری و رمز عبور یک کاربر MySQL با مجوز دسترسی به دیتابیس انتخاب شده را در فیلدهای نام کاربری و رمز عبور وارد کنید.
  • چنانچه گزینه اطلاعات لاگین یک کاربر MySQL را در هنگام بازگردانی بکاپ انتخاب نموده‌اید بررسی کنید که نام کاربری و رمز عبور کاربر MySQL وارد شده صحیح بوده و آن کاربر MySQL مجوز دسترسی به دیتایس انتخاب شده را داشته باشد.

لینک کوتاه: https://help.netafraz.com/qz5o

سایر مطالب مرتبط :

به راهنمایی بیشتری نیاز دارید؟
چنانچه جواب سوال خود را در این بخش پیدا نکردید، نگران نباشید. واحد پشتیبانی نت‌افراز همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما خواهد بود.
تماس با واحد پشتیبانی