اسکن فایل ایجاد/ویرایش شده پیش از ذخیره‌سازی (دایرکت‌ادمین)

برای جلوگیری از تزریق عمدی یا سهوی محتوای مخرب به یک فایل‌ بر روی سرویس هاستینگ شما در بخش مدیریت فایل دایرکت‌ادمین، پیش از ذخیره سازی محتوای یک فایل در هنگام ایجاد یا ویرایش آن فایل، اطلاعات ارسال شده برای ذخیره‌سازی در فایل توسط برنامه ضد ویروس سرور اسکن می‌شود. در صورت شناسایی کد مخرب در اطلاعات ارسالی، فرایند ذخیره‌سازی فایل با پیام خطای زیر متوقف خواهد شد.

Operation aborted due to detection of malicious content in input data

در جدول Malware List درخروجی نمایش داده شده لیست نام‌های تعیین شده در دیتابیس برنامه ضد ویروس برای کد‌های مخرب شناسایی شده در ورودی فایل نمایش داده می‌شود.

در صورت بلاک شدن فرایند ذخیره سازی به دلیل شناسایی محتوای مخرب در ورودی در هنگام ایجاد یا ویرایش یک فایل، به منظور بررسی دقیق‌تر و در صورت امکان پاکسازی محتوای مخرب شناسایی شده، لطفا از طریق ارسال تیکت برای واحد پشتیبانی، اطلاعات زیر را ارسال کنید:

  1. زمان تقریبی دریافت خطا
  2. نام و مسیر کامل فایلی که هنگام ایجاد یا ویرایش آن با این خطا مواجه شده‌اید.

تیم فنی نت‌افراز محتوای فایل اصلی و همچنین کپی قریطینه شده از اطلاعات مخرب شناسایی شده را بررسی و در صورت امکان پس از پاکسازی محتوای مخرب یک کپی از فایل پاکسازی شده را بر روی سرویس هاستینگ شما قرار خواهد داد.

  • فایل‌های قرنطینه شده حداکثر برای مدت ۴۸ ساعت بر روی سرور نگهداری شده و پس از آن به صورت خودکار حذف می‌شوند. چنانچه مایلید محتوای فایل مورد نظر شما توسط تیم فنی نت‌افراز مورد بررسی قرار گیرد لطفا حداکثر تا ۲۴ ساعت پس از آپلود فایل برای ارسال تیکت درخواست بررسی فایل اقدام فرمایید.
  • احتمال تشخیص اشتباه (False Postive) محتوای مخرب توسط برنامه ضد ویروس بسیار ناچیز می‌باشد. علاوه بر دیتابیس‌های عمومی موجود برای شناسایی کدهای مخرب، نت‌افراز از دیتابیس اختصاصی خود نیز برای اسکن فایل‌های آپلودی استفاده می‌کند. این دیتابیس به صورت اختصاصی توسط تیم فنی نت‌افراز و پس از بررسی تعداد زیادی فایل‌های حاوی کد مخرب در طی چند سال گذشته جمع آوری شده و به صورت مداوم بروز رسانی می‌شود. تمامی این دیتابیس‌ها در فرایند اسکن هفتگی فایل‌های مخرب بر روی تمامی سرویس‌های میزبانی وب ارایه شده مورد استفاده قرار گرفته و خروجی گزارش‌های هفتگی این اسکن‌ها توسط کارشناسان نت‌افراز بررسی می‌شوند. در طی این بررسی‌ها چنانچه مورد تشخیص اشتباه مشاهده شود سیگنیچور این تشخیص اشتباه اصلاح شده و یا از دیتابیس‌های مورد استفاده حذف می‌شوند. با توجه به این توضیحات عدم تشخیص محتوای مخرب در یک فایل توسط برنامه ضد ویروس مورد استفاده شما به معنای تشخیص اشتباه وجود محتوای مخرب در همان فایل توسط برنامه ضد ویروس سرویس هاستینگ شما در نت‌افراز نیست.


لینک کوتاه: https://help.netafraz.com/tcdp

سایر مطالب مرتبط :

به راهنمایی بیشتری نیاز دارید؟
چنانچه جواب سوال خود را در این بخش پیدا نکردید، نگران نباشید. واحد پشتیبانی نت‌افراز همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما خواهد بود.
تماس با واحد پشتیبانی