کلیپ‌برد مدیریت فایل (دایرکت‌ادمین)

مقدمه

کلیپ‌برد مدیریت فایل محل ذخیره لیست فایل‌ها/شاخه‌هایی از سرویس هاستینگ می‌باشد که می‌بایست یکی از سه عملیات انتقال به شاخه دیگر، کپی در یک شاخه دیگر یا ذخیره در یک آرشیو فشرده بر روی آن‌ها اجرا شود. برای اجرای یکی از این سه عملیات بر روی فایل‌ها/شاخه‌های مورد نظر خود می‌بایست به صورت زیر عمل کنید:

  1. فایل‌ها/شاخه‌های مورد نظر خود را انتخاب کرده و به کلیپ‌برد مدیریت فایل اضافه کنید.
  2. به شاخه مقصد عملیات وارد شوید. در صورت اجرای عملیات ایجاد آرشیو فشرده، نام فایل آرشیو را نیز مشخص کنید.
  3. عملیات مورد نظر را بر روی محتوای کلیپ‌برد اجرا کنید.

در هنگام اجرای این سه عملیات، دایرکت‌ادمین محتوای کلیپ‌برد را خوانده و عملیات درخواست شده را بر روی تک تک فایل‌ها/شاخه‌های لیست شده در کلیپ‌برد اجرا خواهد کرد (فایل‌ها/شاخه‌های مشخص شده به شاخه مقصد انتخاب شده کپی/منتقل شده یا به آرشیو فشرده جدید ایجاد شده اضافه خواهند شد).

ساختار کلیپ‌برد

کلیپ‌برد مدیریت فایل در واقع یک فایل معمولی با نام .clipboard.txt بوده که در شاخه اصلی سرویس هاستینگ ذخیره می‌شود.

هر خط از این فایل مسیر کامل یک فایل یا شاخه بر روی سرویس هاستینگ را نشان می‌دهد. یک نمونه محتوای کلیپ‌برد به صورت زیر است:

/domains/netafraz-learn.com/public_html/wp-content/themes/index.php
/domains/netafraz-learn.com/public_html/wp-content/themes/twentysixteen
/domains/netafraz-learn.com/public_html/wp-cron.php
/domains/netafraz-learn.com/public_html/wp-includes
/domains/netafraz-learn.com/public_html/wp-links-opml.php
/domains/netafraz-learn.com/public_html/wp-load.php
/domains/netafraz-learn.com/public_html/wp-login.php
/domains/netafraz-learn.com/public_html/wp-mail.php
/domains/netafraz-learn.com/public_html/wp-settings.php
/domains/netafraz-learn.com/public_html/wp-signup.php
/domains/netafraz-learn.com/public_html/wp-trackback.php
/domains/netafraz-learn.com/public_html/xmlrpc.php

تمامی فایل‌ها و شاخه‌ها می‌بایست با مسیر کامل آن‌ها بر روی سرویس هاستینگ مشخص شده و هر مسیر نیز می‌بایست حتما با / آغاز شود.

فایل‌ها/شاخه‌های انتخاب شده می‌توانند در مسیر‌های مختلف بر روی سرویس هاستینگ قرار داشته باشند. به عنوان مثال کلیپ‌برد می‌تواند همزمان حاوی یک یا چند فایل/زیرشاخه از مسیر /domains/example.com/public_html و یک چند فایل/زیرشاخه از مسیر /domains/example2.com/public_html باشد. این ویژگی امکان انجام همزمان عملیات مورد نظر بر روی فایل‌ها/زیرشاخه‌های مختلف در چندین مسیر مختلف در سرویس هاستینگ را ایجاد می‌کند. شما می‌توانید به صورت همزمان فایل‌ها/زیرشاخه‌های مختلف از چندین مسیر مختلف بر روی سرویس هاستینگ خود را به مسیر مقصد مورد نظر خود کپی/منتقل کنید و یا یک آرشیو فشرده تشکیل شده از فایل‌ها/زیر‌شاخه‌های چندین مسیر مختلف بر روی سرویس هاستینگ خود ایجاد کنید.

مدیریت کلیپ‌برد

در طی انجام عملیات کپی/انتقال/فشرده‌سازی می‌توانید از طریق مرورگر فایل به صورت مستقیم یا غیر مستقیم محتوای کلیپ‌برد را مدیریت کرده و لیست فایل‌ها/زیرشاخه‌های ذخیره شده در آن را تغییر دهید.

مشاهده محتوای کلیپ‌برد

برای مشاهده محتوای کلیپ‌برد در هر زمان می‌توانید بر روی لینک View Clipbaord در باکس عملیات کلیپ‌برد مدیریت فایل در پایین مرورگر فایل کلیک کنید.

با کلیک بر روی View Clipbaord فایل .clipboard.txt  در ویرایشگر مدیریت فایل باز خواهد شد. در این بخش می‌توانید علاوه بر مشاهده محتوای کلیپ‌برد، آن را به صورت مستقیم ویرایش کنید.

اضافه کردن فایل/شاخه به کلیپ‌برد

برای اضافه کردن یک یا چند فایل/زیرشاخه از یک شاخه بر روی سرویس هاستینگ می‌توانید به صورت زیر عمل کنید:

۱. از طریق مرورگر فایل وارد شاخه مورد نظر بر روی سرویس هاستینگ شوید.

۲. فایل‌ها/زیرشاخه‌های مورد نظر خود را از ستون Select انتخاب کنید.

۳. بر روی دکمه Add to Clipboard در پایین مرورگر فایل کلیک کنید.

شما می‌توانید این مراحل را در چندین مسیر مختلف بر روی سرویس هاستینگ اجرا کرده و به این شکل فایل‌ها/زیرشاخه‌های مختلف از مسیرهای مختلف را به صورت همزمان در کلیپ‌برد ذخیره کنید.

خالی کردن محتوای کلیپ‌برد

برای خالی کردن محتوای کلیپ‌برد بر روی دکمه Empty Clipboard در بخش عملیات کلیپ‌برد مدیریت فایل در پایین مرورگر فایل کلیک کنید.

محتوای کلیپ‌برد به صورت خودکار خالی نمی‌شود و حتی پس از خروج از دایرکت‌ادمین نیز محتوای این فایل حفظ خواهد شد. بنابراین پیش از انتخاب فایل‌ها/شاخه‌ها و اضافه کردن آن‌ها به کلیپ‌برد جهت انجام یک عملیات جدید کپی/انتقال/فشرده‌سازی، می‌بایست حتما با کلیک بر روی دکمه Empty Clipboard محتوای قبلی کلیپ‌برد خالی شود. در غیر اینصورت ممکن است فایل‌ها/شاخه‌های انتخاب شده در طی عملیات‌های قبلی همچنان در کلیپ‌برد موجود بوده و این موضوع باعث شود که عملیات جدید علاوه بر فایل‌ها/شاخه‌های جدید انتخاب شده به صورت ناخواسته بر روی فایل‌ها/شاخه‌های انتخاب شده قبلی نیز اجرا شود که این موضوع می‌توانید مشکلات جدی را بر روی سرویس هاستینگ شما ایجاد کند.


لینک کوتاه: https://help.netafraz.com/caqi

سایر مطالب مرتبط :

به راهنمایی بیشتری نیاز دارید؟
چنانچه جواب سوال خود را در این بخش پیدا نکردید، نگران نباشید. واحد پشتیبانی نت‌افراز همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما خواهد بود.
تماس با واحد پشتیبانی