فشرده‌سازی فایل‌ها و شاخه‌ها (دایرکت‌ادمین)

۱. در بخش مدیریت اکانت (Account Management) از صفحه نمایش یکی از دامین‌های اصلی سرویس وارد بخش مدیریت فایل (File Manager) شوید.

۲. بر روی دکمه Empty Clipboard در گوشه پایین سمت چپ مرورگر فایل کلیک کنید تا محتوای قبلی کلیپ‌برد مدیریت فایل خالی شود.

محتوای کلیپ‌برد مدیریت فایل به صورت خودکار (حتی پس از خروجی از دایرکت‌ادمین) خالی نمی‌شود. بنابراین پیش از انتخاب فایل‌ها/شاخه‌ها و اضافه کردن آن‌ها به کلیپ‌برد جهت انجام یک عملیات جدید کپی/انتقال/فشرده‌سازی، می‌بایست حتما با کلیک بر روی دکمه Empty Clipboard محتوای قبلی کلیپ‌برد خالی شود. در غیر اینصورت ممکن است فایل‌ها/شاخه‌های انتخاب شده در طی عملیات‌های قبلی همچنان در کلیپ‌برد موجود بوده و این موضوع باعث شود که عملیات جدید علاوه بر فایل‌ها/شاخه‌های جدید انتخاب شده به صورت ناخواسته بر روی فایل‌ها/شاخه‌های انتخاب شده قبلی نیز اجرا شود که این موضوع می‌توانید مشکلات جدی را بر روی سرویس هاستینگ شما ایجاد کند.

برای مشاهده محتوای فعلی کلیپ‌برد مدیریت فایل و یا ویرایش آن می‌توانید بر روی لینک View Clipboard در گوشه پایین سمت چپ بخش مرورگر فایل در مدیریت فایل کلیک کنید.

۲. در مرورگر فایل به شاخه‌ای که قصد تهیه آرشیو فشرده از برخی از فایل‌ها و زیرشاخه‌های آن را دارید وارد شوید.

۳. در ستون Select فایل‌ها/زیرشاخه‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید.

۴. بر روی دکمه Add to Clipboard کلیک کنید تا لیست فایل‌ها/شاخه‌های انتخاب شده به کلیپ‌برد مدیریت فایل اضافه شوند.

۵. در مرورگر فایل به شاخه‌ای که قصد ایجاد آرشیو فشرده از فایل‌ها/شاخه‌های اضافه شده به کلیپ‌برد مدیریت فایل را دارید وارد شوید.

۶. در بخش ابزار سامانه فایل (File System Tools) و در قسمت فشرده‌سازی فایل‌های Clipboard در نام مورد نظر خود برای فایل آرشیو جدید را وارد کرده و از لیست کشویی فرمت آرشیو فشرده را انتخاب کنید.

۷. بر روی دکمه ایجاد کلیک کنید و متنظر بمانید تا فایل آرشیو جدید از فایل‌ها/زیرشاخه‌های اضافه شده به کلیپ‌برد مدیریت فایل ایجاد شود.

در صورت موفقیت آمیز بودن فرایند ایجاد آدرس فشرده پیام Compressed File Created به همراه مسیر فایل آرشیو تولید شده در خروجی نمایش داده خواهد شد.

با کلیک بر روی دکمه بازگشت به شاخه محل ایجاد آرشیو بازخواهید گشت. در این شاخه می‌توانید فایل آرشیو ایجاد شده و سایز فایل را مشاهده کنید.


لینک کوتاه: https://help.netafraz.com/9ck5

سایر مطالب مرتبط :

به راهنمایی بیشتری نیاز دارید؟
چنانچه جواب سوال خود را در این بخش پیدا نکردید، نگران نباشید. واحد پشتیبانی نت‌افراز همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما خواهد بود.
تماس با واحد پشتیبانی